popis
Celkové starobylé aranžmá podobizny, použití tradiční olejomalby a nedostatečné opracování podložky, jež je z velmi silné a špatně vyhlazené slonoviny, svědčí o rozpačitém a neumělém pokusu o přechod od velké závěsné podobizny k miniatuře. Miniatura je zasazena v nepůvodním dvoudílném mosazném zlaceném rámečku bez skla. Knír a uherský kroj portrétovaného (spodní attila a vrchní dolman) by mohly poukazovat na nějakého uherského magnáta. Nízká pudrovaná paruka se nosila v polovině 18. století.
-
instituce / organizační jednotka
-
Národní muzeum - Historické muzeum
-
podsbírka
-
Historická sbírka
-
fond
-
Obrazy, kresby a grafika
-
skupina
-
Obrazy
-
podskupina 1
-
Malované miniaturní portréty
-
typ sbírky
-
Malířství, kresba a grafika
-
autor předmětu
-
Neznámý
-
datace
-
18. století,
Kolem poloviny 18.století
-
lokalita/místo vzniku
-
Maďarsko,
Uhry
-
rozměry/velikost
-
Výška destičky: 5,8 cm, Šířka destičky: 4,7 cm, Tloušťka destičky: 1,1-2 cm, Výška s rámečkem: 6,2 cm, Výška včetně ouška: 6,6 cm, Šířka s rámečkem: 5,1 cm
-
materiál
-
Slonová kost,
Slonovina, mosaz
-
technika
-
Olejomalba
-
původ
-
Z pozůstalosti MUDr. Julia Teübela
-
odkazy na publikace
-
SRŠEŇ, Lubomír - TRMALOVÁ, Olga: Malované miniaturní portréty, Praha (Národní muzeum) 2005, čís. kat. 26.
-
inventární číslo
-
H2-17484