aktuálně zveřejněno 238 913 sbírkových předmětů z 202 institucí
Dekorativní panneau (tabule, panel). Jedno ze tří zachráněných a zdařile restaurovaných rokokových panneau, která dnes patří k nejcennějším částem výzdoby Grabštejna. Velkoformátová olejomalba, která je jen výřezem původního formátu, o čemž svědčí oříznutá rokajová bordura nahoře a vlevo. Ve výřezu je šlechtický pár v zahradě. Vlevo je velká otevřená zlatá klec na kamenném soklu, na níž sedí papoušek. V pozadí je bazének s vodotryskem tvořeným čtyřmi delfíny s propletenými ocasy, z nichž je vyveden zlatý sloupek s kalichem. Z něho prýští proud vody nesoucí skleněnou kouli. Ještě dále je gloriet, vlevo řada thují. Nebe je bleděmodré s lehkými obláčky. Lze předpokládat, že autorem pláten je rakouský malíř, žák vídeňské Akademie, Jan Baptista Antonín Raunacher (narozen v roce 1729 pravděpodobně ve Štýrském Hradci, zemřel patrně v roce 1771), který namaloval krom jiného i tematicky a malířským rukopisem shodný cyklus panneaux pěti reprezentačních salónů na zámku Eggenberg ve Štýrském Hradci. Tyto žánrové figurální výjevy vytvořil mezi lety 1755-1763 pro členy rodiny Herbersteinů. Jako volná předloha některých scén mohly umělci sloužit mědirytiny Jana Nilsona či Nilssona (1721-1788), tištěné v Augsburgu kolem roku 1750. Podobně jako v Eggenbergu i na grabštejnských panneau Jan Raunacher namaloval na okrajích pláten v rokajích květinu červeného podélného tvaru. Jde o amaranth – tzv. laskavec, v období rokoka symbol lásky. Tuto rostlinu pěstovali již staří Aztékové, Inkové a Májové a nazývali ji „svaté zrno“.