aktuálně zveřejněno 238 913 sbírkových předmětů z 202 institucí
Deskový obraz datovaný do 60. let 15. století, s figurálně malovaným rámem má rubovou stranu zdobenou mramorováním a druhotnými texty a pečetěmi. Na přední straně se v mírně vpadlém poli uprostřed nalézá malba polopostavy korunované Panny Marie s Ježíškem v náručí – typu zvaného Regina, jehož prototypem byla uctívaná milostná deska Madony roudnické od Mistra Třeboňského oltáře. Madona drží oběma rukama v náručí nahého Ježíška, který svírá v levé ruce granátové jablko a pravici vztahuje k ní. Na volné ploše zlatého pozadí byly jemným puncováním provedeny polofigury dvou andělů, kteří se dotýkají Mariiny svatozáře. V rozích ústředního výjevu jsou namalovány polopostavy čtyř evangelistů, svatý Jan a Matouš spočívají na tmavém oblaku posetém hvězdami, kdežto svatý Marek a Lukáš jsou usazeni při spodním okraji rámu. Každý má kolem hlavy rytou a puncovanou svatozář, patřičný atribut a z části přeloženou a stočenou nápisovou pásku, kde jsou uvedeny citáty z evangelií, které se týkají vtělení, narození a příchodu Ježíše na tento svět. Rám nese po obvodu osm malovaných výjevů ze života Bohorodičky a Ježíše Krista od Zvěstování až po Smrt Panny Marie. Prostor mezi jednotlivými miniaturami vyplňuje celkem osm dvojic proroků s nápisovými páskami. Výjevy jsou řazeny odspodu v řadách a chronologicky od levého dolního rohu, zleva doprava a nahoru. Cyklus osmi výjevů na rámu zachycuje pozemskou pouť Ježíše od jeho vtělení až po nanebevstoupení, ale hlavní důraz je zde položen na Pannu Marii, která je mimo Ježíšova zmrtvýchvstání vždy přítomná zobrazovanému ději. Historik umění Jaroslav Pešina zařadil Madonu jindřichohradeckou do skupiny stylově příbuzných obrazů, kam jako hlavní dílo náleží Assumpta z Deštné. Podrobné informace v připojeném PDF.