aktuálně zveřejněno 241 625 sbírkových předmětů z 208 institucí
Výjimečná malba byla získána do sbírek třeboňského zámku z epitafu Jiřího Jaudta (v literatuře též jako Georg Janda †1670), prvního probošta borovanského augustiniánského kláštera. Obraz pocházel pravděpoodbně z majetku probošta a pro epitaf byl využit až druhotně. Do schwarzenberských sbírek v Třeboni mohl být obraz získán buď v souvislosti se zrušením kláštera v roce 1785 Josefem II. či v souvislosti s úpravami klášterního kostela a konventu po jejich zakoupení Janem knížetem ze Schwarzenbergu o dva roky později. Z původního epitafu se dochovalo jen torzo. Originální adjustaci jistě dotvářela také textová pole a další významové, zdobné i technické prvky. Epitafnímu účelu konvenuje téma zázraku Vzkříšení Lazara. Otázka autorství zůstává otevřená. I přes některé nesporné výtvarné vazby malby k produkci Lucase Cranacha staršího a jeho plodné dílny a následovníků, přesná předloha v dochovaném cranachovském fondu se nenachází. Určitá mechaničnost v kompozici i ve vyjádření vrstevných významů ukazuje jako pravděpodobnější vznik díla až následně podle dnes nezvěstné předlohy. Podrobné informace v připojeném PDF.